کد خبر: ۹۰۹۳۰۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
این خبر به روزرسانی شده است...

رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + فیلم

رئیس جمهور، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار و دیگر همراهان وی به شهادت رسیدند. گفتنی است؛ بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی روز گذشته در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد.
رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

صداوسمیا ضمن اعلام شهادت رییس جمهور، اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد را به شرح زیر اعلام کرد: 

  • سید ابراهیم رئیسی الساداتی
  • حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز
  • حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه
  • مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی
  • سردار سید مهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور
  • سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی
  • سرهنگ خلبان محسن دریانوش
  • سرگرد فنی بهروز قدیمی

رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + اسامی

فوری | رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + اسامی

فرمانده سپاه عاشورا نیز اعلام کرد: برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند. 

فوری | رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + اسامی

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید

در حالی که هنوز به صورت رسمی خبری مبنی بر شهادت رئیس جمهور و همران وی اعلام نشده است، خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نوشت: بر اساس اطلاعات به دست‌آمده «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

فوری | رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند + اسامی

پیکر شهدا قابل شناسایی نیستند!

همچنین به نقل از فرمانده سپاه عاشورا گفته شده است که: برخی از پیکر‌های شهدا متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند. پیکر ۳ تن از شهدا در دره افتاده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز با هشتگ «#سیدالشهدای_خدمت» نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ».

ادامه تلاش برای شناسایی پیکر تمام شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه نیز نوشت: آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه حاکیست که تلاش‌ها برای شناسایی پیکر همه شهدای این سانحه ادامه دارد و پس از شناسایی پیکر همه‌ی سرنشنیان موضوع جمع‌بندی خواهد شد. متاسفانه اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده است و نشانه‌ها از شهادت همه‌ی آن‌ها حکایت دارد.

رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی سرنشینان این پرواز بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی به ملکوت اعلی پیوست

رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسید و به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند.

سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند.

واکنش خبرگزاری دولت

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا نیز نوشت: بنا بر اخبار رسیده، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط بالگرد به همراه همراهانش در سفر به استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.

بیانیه هیات دولت

متن بیانیه هیأت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم ومغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.

به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

کولیوند: لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد/ کمک خارجی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر با رد دریافت کمک خارجی برای یافتن لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش گفت: عملیات جست و جو کاملا توسط نیرو‌های امدادی ایران و پهپاد‌های ایرانی انجام شد و امدادگران ایرانی بودند که حدود ساعت ۵ صبح امروز لاشه بالگرد را مشاهده کردند.

 پیرحسین کولیوند روز دوشنبه و پس از پایان عملیات جست و جو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: در این عملیات که ساعت‌ها به طول انجامید نیرو‌های امدادی از دستگاه‌های مختلف اعم از آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج، ارتش، نیرو‌های مردمی و محلی و همچنین گروه‌های جهادی همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه منطقه عملیاتی، منطقه وسیع و گسترده بود و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شرایط را سخت کرده بود، افزود: منطقه محل جست و جو بسیار وسیع و در عین حال میدان دید بسیار کم بود، اما با وجود این مشکلات عملیات تعطیل نشد هرچند سبب کندی عملیات شد.

کولیوند با بیان اینکه مه گرفتگی شدید و شرایط عمومی محل حادثه و همچنین تاریکی شب، کار را برای گروه‌های امدادی سخت کرده بود، اظهار داشت: سرانجام پس از ساعت‌ها جستجو ۵ صبح لاشه بالگرد توسط امدادگران از فاصله ۲ کیلومتری مشاهده شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد.

رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از همراهی همه تیم‌های امدادی بویژه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: امدادگران برای جست و جو از جان مایه گذاشتند و حتی نقاطی را که ممکن بود جان خود را در عملیات از دست بدهند، تفحص کردند.

وی با بیان اینکه بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ کیلومتری آسیب دیده بود، افزود: حدود نیم ساعت پیش عملیات انتقال اجساد به آمبولانس‌ها به اتمام رسید.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار نفر از همه گروه‌ها در این عملیات مشارکت داشتند، افزود: با انتقال اجساد به تبریز، این عملیات به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: همدلی و اهتمام همه گروه‌ها و عزم آنان برای رسیدن به نتیجه مشهود بود و امدادگران حتی یک ثانیه استراحت نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: عملیات شناسایی کاملا توسط نیرو‌های امدادی ایران صورت گرفت و هیچ کمک خارجی نداشتیم و اینکه گفته شده از نیرو‌های خارجی کمک گرفته شده، شایعه بود.

سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

شرایط سخت آب و هوایی، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود به همین دلیل، کار تیم‌های امدادی برای رسیدن به منطقه با دشواری بسیاری همراه شد.

تصویر سایت ریاست جممهوری از آخرین سفر رئیسی(مهرداد بذرپاش، وزیر راه در بالگرد دیگری بوده است)

رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان به شهادت رسیده اند؟ + اسامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
121
38
مرگ بر سایت خبری نفاق
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
114
59
خادم الرضا به علی ابن موسی الرضا پیوست. تسلیت به همه آزادگان جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
17
107
تیم حفاظت چرا در آن شرایط جوی اجازه استفاده از هلیکوپتر را صادر کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
96
69
سلام. تسلیت.به ملت ایران.وبه خانواده ریسی. وهمراهانش
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
73
28
خدا با صلحا محشورش کنه خیلی زحمت کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
64
28
تسلیت به مردم عزیز کشورم و خانواده آن عزیزان
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
51
34
انا لله و انا الیه راجعون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
9
61
پس چی بود می گفتند بعضی از همراهان رئیس جمهور تماس تلفنی داشتند بعداز حادثه؟
.....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
3
63
درسته شرایط جوی نامساعد بوده خلبان نیزاطلاعاتش از منطقه کافی نبوده ک نتونسته کنترل کنه چجوری دوتا بالگرد دیگه هیچیشون نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
70
36
فارغ از هر جبهه گیری سیاسی، خداوند رحمت کنه،، به اندازه توانش خدمت کرد، من به او رای ندادم ولی تمام سعی خودش را می کرد..خدا بیامرزه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
75
32
شهادتت مبارک خادم الرضا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
78
38
تسلیت به ملت ایران دلمان بدحورشکست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین